Sunday, June 15, 2008

Alhamdulillah mungkin ini la rezeki aku kot...

Haih, semenjak 2 menjak ni. Aku agak bz ngan macam2 keje. Keje kt opis la, ngan keje freelance aku la.. kdg2 rasa mcm nk belah badan je rasa.. separuh kat opis separuh kat umah.. hehe.. bole ke wat cenggitu...?

Tapi bila aku pikirkan balik, ini lah mungkin sebab berkat doa aku setiap kali aku solat, berkali2 aku pinta pada tuhan.. limpahkan rezeki utk keluarga aku. Dan atas usaha doa aku dan juga mungkin rezeki anak, tuhan limpahkan jua rezeki utk kami. Alhamdulillah! .. walaupun tak byk la hasilnye, tp syukur juga segala titik usaha ada juga hasil nye. Ini juga atas usaha suami tercinta aku yang byk membantu aku dan juga utk kami bertiga agar dapat bernafas semula setelah kami agak suffer gak lepas kawin. Mungkin tuhan memahami hati perasaan kami yang ingin membuat keje dengan ikhlas or mungkin tuhan kasihani pada aku yang selalu menjadi mangsa di tindas oleh majikan aku sendiri kat pejabat. Haihh!... aku bukan la suka berdendam, tp adakala mungkin aku perlu ajar semula pada org yang pernah mempergunakan aku kan.. kesihan aku...

So, mungkin atas kesabaran kami berdua, akhirnya syukur alhamdulillah, aku dpt job freelance yang aku rasa aku takada experience buat benda ni semua. Cume berbekalkan ingatan aku waktu belajar di cosmo dulu, mungkin ini adalah hasilnya. Aku skang da buat keje sbg web designer di peringkat Junior la, dan alhamdulillah aku berjaya lakukannye walaupun aku agak kurang ingat bagaimana buat semua coding utk html semua, tp atas bantuan rakan2 suami aku, aku berasa lega dan senang melakukan keje ini. Mula2 skit hasilnya, dan akhirnya berbuah juga hasil aku. Ye la bak kata org tua, sedikit2 lama menjadi bukit. Haih, betapa leganya kami.. setelah kami bersabar, dan tabah mengharungi saat ketika susah...dan alhamdulillah.. maybe ini la namanye rezeki anak.

Cuma skang aku menunggu offer tmpt keje lain, dpt offer je.. terus aku sambar.. hati ku da tawar utk bekerja kat sini..i just dont have a mood doin this job anymore...plz anybody who want to hired me...?? i'm willing take this chances! :-(


sori bos!, i really got to go... u just dont understand your staff problems n situations.. i think u can't get it what i've just said to u before.. or maybe u dont even want to hear it... ..sigh*

No comments:

Post a Comment