Thursday, March 11, 2010

1 March.. Harith kat PPUM





1 March 2010... Harith mikhail kena operate kat PPUM. Nasib die kena operate aritu... aritu gak die dah bole discharge. Lega skit aku takyah nk stay kat wad.

Kesian gak aku tgk die bile nk tunggu masuk bilik bedah tu. Nurse tu tanye aku sapa yg nak teman harith bawak pegi bilik bedah.. then aku ingat nk suh laki aku masuk sbb harith lebih rapat ngan laki aku. Tapi, laki aku takmo masuk.. terpaksa la aku teman die. Itupun harith dah merengek2 nk suh ayah die dukung die sbb dah ngantuk nak tido. Then, bile doktor suh panggil masuk, harith plak da tido... aku pun dukung la dia ngan keadaan tido. Then aku masuk je bilik bedah. Aku tengok alatan dlm bilik tu..membuatkan aku teringat masa aku sakit nk bersalin dulu. Keadaan die sama je.

Sampai kat katil bedah.. doktor suruh aku baringkan die. Aku baringkan harith ngan keadaan dah ngantuk gile sambil isap puting. Harith ni pantang je kalu tido nk kena ada isap puting.. then aku bitau doktor.. kalu die baru nk tido puting die takleh cabut.. so doctor pun ckp.. kena cabut sbb bagi gas pengsan kat die. So, aku pun terpaksa la tarik.. bile aku tarik je.. die mula la mengamuk sbb aku tarik.. apa lagi doctor pun terus tekap topeng gas tu kat muke die.. aku ngan nurse terpaksa la pegang tangan ngan badan die.. sbb die da meronta2.

Sampai nurse tu cakap.. "uihhh,.. kuatnye die da bagi gas pun masih kuat lagi die melawan". Aku just senyum je kat nurse tu. Then dalam few minute.. anak aku da lena pengsan dah. So, aku pun bajet la ingat kena stay tepi tu sambil tgk die kena operate.. skali doctor tak bagi daaaa... hehehe.. Doctor ckp kat aku "pn kena kluar ye.. sblom kluar cium la harith dulu" .. aku dgr die ckp tu aku terpinga2 .. aku ckp "apa doctor?"... then doctor tu ulang lagi ayat yg sama.. then baru la aku paham.. so bab ni la buatkan aku nk melinang je air mata... Aku kiss pipi anak aku.. tibe2 zuuusss.. mengalir laju je air mata aku.. Alamak! aku nangis.. aduhh sedihnye.. aku menangis sambil aku kluar dr bilik bedah tu.. meleleh air mata aku tak henti2.. nurse kat situ tgk je aku nangis tak henti2.. Lepas aku kluar dr bilik bedah aku salin baju.. then aku carik laki aku..

Nampak je laki aku.. puas la aku nk cover takmo kasi die nampak aku nangis.. tp aku rasa die perasan kot.. hehehe... ada jugak la dalam sejam nak nunggu die abih operate. Kiteorg jadi tak tentu arah nunggu die kena operate...

Dah lepas sejam.. baru la die kluar dr bilik bedah.. aku nampak die terus meluru ke arah die.. tgk die tgh menangis.. maybe sbb pening kena gas tu. then.. aku puas la pujuk die.. tp die menangis gak.. tp bile die nampak ayah die.. baru die senyap.. tu pun mata takleh nk bukak.. puas la laki duk pujuk die suh tenang.. tp die merengek je.. sian plak aku tgk die...

So, akibat die kena puasa 6 jam.. kiteorg bagi dia tido sekejap sblom bg susu.. Kesian plak tgk die tak minum2 susu dr kol 6am.... haih nasib aku da bg die nyusu kol 2.30am tu.. so die bole la puasa 6 jam.

Lepas die da bangun tu baru la die ada semangat skit nk minum susu.. mak aku pun baru sampai time tu.. terus teman harith.. cucu kesayangan la katakan. Then.. kiteorg siap2 barang2 semua.. doktor check die kata harith da bole discharge,... lega aku dgr.. so.. aku pun siap2 brg2 die.. then laki aku pegi bayar segala perubatan yg dorang charge.

Balik rumah... aku pengsan keletihan... penat gile...


1 comment: