Monday, September 27, 2010

1 yr 9 month = Harith Mikhail

Dalam sedar tak sedar.. anak aku dah pun berusia setahun 9 bulan. Bermacam perkembangan yang aku lihat dengan karakter dia, dengan hobby yg dia suka setiap pagi petang dan malam. Alhamdulillah so far anak aku cepat menangkap apa yang kami lakukan.. so, dalam usia begini lah kami harus berhati2 dengan setiap pergerakan kami, words, everything.. bagi aku menganggap dia seperti fotokopi yang akan meniru setiap gerak geri kami.

Karakter nye jugak sudah menampakkan jelas yang dia adalah seorang yang ceria, suke berjenaka, obses dgn brg2 teknologi especially Iphone, Kepala Angin, Merajuk, Kuat menangis, Kuat berlakon, Once dia dah nampak benda yang attract ngan dia jgn harap la korang bole halang dia, Tangan cepat memukul (depends on person yang dia dah biasa especially aku lah..hehe) Joget, Timmy Time, Thomas n Friends, Special Agent Oso, Animal Mechanical & Mickey Mouse Clubhouse adalah kartun kegemaran dia, Paling manja dengan Nenek dia & Ayah dia, Kuat Makan & Ramah dengan orang yang dia pilih saja... hahaha.. hebat bukan.. ini la rutin dia setiap hari aku melihat telatah nye, ada masanya juga membuatkan aku hilang sabar juga dengan perangai dia. Orang kata selalunye ibu la yang paling garang jika dibandingkan dengan ayahnya.. Adakah betul persepsi orang?

Tapi.. apa pun lah cara dia, karakter dia.. Harith adalah penyeri hidup kami. Kami tak tau la kalu sehari tanpa dia tak tengok keletah dia mmg rasa macam kurang ingredient (bak kata jamy..hehe) tak lengkap kehidupan kami or bak kata aku la.. tak keruan la kot aku ngan laki aku.

Anyway... aku sebagai ibu or mak pada harith.. walaupun apa sekali la kenakalan dia yang dia lakukan.. tapi aku tetap bangga dan rasa happy dengan setiap perubahan perkembangan dia.

Mak sayang Harith Mikhail sangaaaaat2 k!... ;-)

2 comments:

  1. ohhh abg michelin... nanti cik mie ajak ngedate ngan aina bam bam eh? pehtu boleh tolak2... sapa lagi kuat... hehehe

    ReplyDelete
  2. wah... makcik si aina ni dah pandai nk kenen2 ngan kawan punye anak ni..

    takyah tolak2 jamy... kite lawan tgn la tgk sapa kuat tangan harith or aina bam bam.. hehehehe

    ReplyDelete