Thursday, March 13, 2008

Hello... i'm back... Akad Nikah dah lepas oit...














Ahhhh.... at last.. selesai juga majlis perkahwinan aku.. dan akhirnya.. my status has been change.. to Cik Rina ke PUAN Rina.. hehe.. excitednya aku.

Alhamdulillah, kami di ijabkabulkan pada hari sabtu 23/2/2008. And u know what, my hubby akad nikah dengan skali lafaz. Weeeooowww..! hehe.. i'm proud of u bie.. hehe

And the funniest thing is.. Tok kadi tu mmg sporting gile.. selalu laki berdepan tok kadi ni, mmg shaking gile la nak akad nikah. But not this kind of tok kadi la.. The tok kadi so funny, die bole melawak, siap story mory kisah bermacam2 kisah. Sampai kebas bontot aku duk nunggu sambil aku gelak dah takleh cover lagi.. aku duk tanye bile la tok kadi nak berjabat tangan ngan laki aku utk di nikahkan.. Feeuuhhh!.. laki aku plak bole duk menyengih 24 jam... tok kadi tgk dia pun lagi naik syok die nak story. Selalunya tok kadi akan bg khutbah semasa akad nikah, tp tok kadi ni... tak bg khutbah yg serius.. malah die cuma cite benda2 yg ada point je.. sambil petik satu cite pasal si tanggang la.. malin kundang la.. time nk melahirkan anak nk kena azan la.. everything laa.. tp seriusly aku mmg suke cara die bg msg.

So, after dia khutbah story mory, maka bermulalah untuk di akad nikahkan. Dalam waktu itu juga, tok kadi masih lagi melawak ngan laki aku.. aku tgk laki aku da tak senang duduk. Tak sabo2 da... dan tok kadi pun mula lafaz akad nikah bila di hayunkan tangan ketika berjabat tangan laki aku... Laki aku pun mula dengan lafaz akad nikah yg sungguh la lajunya mcm keretapi... hehe.. aku nak dengar die lafaz pun susah.. laju benor la syg oi.. Tok kadi & saksi2 nya juga, setelah mendengar dan amati.. terus tok kadi kata "kira okla tu.. sah la, walaupun dia lafaz laju.. alhamdulillah, sah la nikah kamu Mohd Faizal.. dan Rozarina kamu kini sudah menjadi isteri kepada mohd faizal"

Pada waktu itu, fikiran aku mula terhenti.. adakah benar aku sudah menjadi isteri dia?.. aku tertanya2 sambil pretend la senyum amik gambar time nk salam ngan laki aku.. hehe.. tp dlm ati aku perasaan bercampur baur.. tak tau kenapa.. gembira ada.. sedih pun ada.... maybe masa tu mcam tak caya, akhirnya termakbul juga impian kami utk berkahwin...

Saat laki aku untuk menyarungkan cincin ke jari manis aku, perasaan aku mula berubah dari bercampur baur bertukar jadi gembira tak terhingga... rasa mcm nk jerit je.. nk kata "YEY!!! AKU DA KAWIN!!.. AKU DA JADI BINI ORG WOI!..."

Kami bergambar dah macam artis.. flash sini sana.. and i'm happy that moment.. dont know how to describe... tunggu la sapa2 yg akan berkawin nnt.. akan mengalami perasaan begitu suatu hari nnt... so aku punye seksaan, perasaan semua ni da lepas.

And now i know.. how lucky i am.. Menjadi isteri kepada.. Mohd Faizal yang sebelom ni dia la kawan chattin aku, kawan email aku, kawan yg selalu mendengar masalah aku time aku ada problem ngan ex-bf aku dulu & kawan yg satu kepala ngan aku dulu. Tak sangka, itulah jodoh aku rupanya... selalu kami mengalami perasaan secara kebetulan... Yang beshnye, nama atuk kami sama... hehe OTHMAN... my arwah grandpa name OTHMAN.. laki aku pun sama. lain2, kami suka music, kami suka makan, kami suka ketawa, kami suka melawak, kami suke menda2 yg simple tak kisah dr head to toes.. kami tak kisah kami pakai apa.. kami suka tgk bola dan main futsal, cuma satu je kami tak sama.. he support MU.. and i'm support LIVERPOOL.. haa itu kami takleh ngam,.. hehe..

so here photos aku bubuh kat sini ketika kami akad nikah on 23rd Feb aritu.. enjoy

2 comments:

  1. congrated dearr..behhnyee tgk wehhh..alahaii..x sabooo nye aku wehh....doakan kami wehhh!!!

    ReplyDelete
  2. Puan riena, lupa nak bilang..baju kaler grey nih mmg superb siakk!! lawoooo pada aku!!! pandai ko pilih!!

    ReplyDelete