Friday, November 20, 2009

Sedih pun ada....

Semalam, aku rasa betul2 frust.. and sedih pun ada... ntah la.. aku tak tau nk ckp macam mana.. rasa mcm nk belah je badan aku ni.. bahagikan dua.. senang satu duk umah... satu wat keje... so tak yah aku nk runsingkan kepala sesiapa...

Aku pun tak tau mana silapnye.. adakah silap aku? Silap dorang? Silap seseorang tu? Aku pun pening... adakalanya aku smlm bile dah rasa perasaan mcm tu... aku mula la pikir bukan2.. mcm2 aku pikir... rasa mcm nk benti keje.. biarla aku duk umah... jaga anak aku.. senang aku bole tgk die setiap perkembangan apa die buat.. dan lagi satu bole die rapat ngan aku... manja ngan aku...

Aku keje pun sbb nk carik rezeki gak.. nak bantu laki aku.. tp adat la tu... nama pun keje.. kalu da keje dr pagi sampai ke malam.. itu mmg da satu tugas aku... takkan aku main suka2 ati nk masuk keje bile dan suka ati bile nk balik...? kalu bukak company bapak sendiri bole la aku wat camtu... ni aku da keje under org.. aku kena la follow rules dorang. Salah aku ke? apa mistake aku.. sampai aku dianggap keje sepenuh masa dr pagi ke malam sampai tak ingat nk jaga anak? Aku mmg betul2 sedih .. kecewa pun ada... tp aku nk kata apa.. org tak paham dengan keja aku... aku dan laki aku ni.. sanggup kerja siang malam nk carik rezeki utk bg anak makan... masih ke di anggap lupa anak ke?

Ntah la... aku betul2 rasa sedih n putus asa... aku tak tau nk describe diri aku ni mcm mana.. maybe adakalanye aku kena benti kerja la.. then baru org lain rasa puas hati n lega dengan apa decission aku... patut ke aku wat mcm tu?

Kecewa & Sedih k!...

1 comment:

  1. sabaarr rina.. alaa, org lain tau cakap jerr..tapi yg menanggung kita.. kalo ko benti keje bebeso, susah family kita, ada depa nk tanggung.. life kita zaman skang menuntut kita berkorban itu ini.. yg penting is quality time kita ngan anak..weekend still leh hang out sesama meh.. jgn risau..aku pun face same problem.. terfikir jugak, balik2, anak kadang dah tdo.. tapi tue laa, terpaksa kan..demi kesenangan dia jugak.. kang mana nk korek duit nk bg makan pakai anak.. skang nie tadah jerr.. asal ko n dudes tau sniri cana nk manage family korang, cukup.. tak payah pening pk pasal org.. kang bebesok tah ker kalau ko da jd surirumah, tah apa lagi nk kata tue.. cuma bila org dah kata, kita beringat jer laa..jdkan apa yg diorg kata tue sbgai ingtn.. sabarr la bebanyak.. :) tenyumm, k.. baru hepi harith tengok mommie dia.. ;)

    ReplyDelete