Tuesday, December 28, 2010

I feel sad... hurrmmm :'(

28 Dec, aku mengalami keguguran at the morning after aku mandikan anak aku si harith. That time we're planning nak pergi klinik utk check up for pregnancy but sadly, benda lain plak berlaku. Maybe aku terlalu byk bergerak or erti kata.. meneran sewaktu mendukung harith.. yeah u know my son tu bole tahan berat gak. hehe.. or maybe cara pemakanan aku tak betul ke or maybe that nite sebelumnya aku angkat brg kat tangga.. dunno la which one.. tp yang penting pregnancy aku tidak berjaya maybe tuhan lebih menyayangi dia. Its ok.. walaupun masa pegi klinik dgr penerangan from doctor bout pengiraan pregnancy aku tu buat aku confuse with urine test and scanning result negative rasa tertekan gak that time. Tapi apakan daya aku... aku cume berserah pada yang Esa.

Aku mengalami sakit selama 2 hari. Aku rasa tak tahan sgt hingga rasa segugut yang melampau even though aku tidak penah mengalami segugut yg melampau after beranakkan harith.. tp this time mmg agak too much pain yg melampau.. tido tak lena, sakit pinggang belakang semuanya lah sakit. Tomorrow, aku pegi klinik lagi becoz risau sakit masih berlanjutan.. tp sblom aku pergi klinik.. semasa aku dlm toilet.. mmg aku ternampak satu ketulan daging keluar yg tak penah aku tgk walaupun aku period tp aku tak pernah alami benda2 macam ni. Aku tanye mak aku, mak aku kata aku mengalami miscarriage dan ketulan daging itulah janin yg tidak menjadi. Selalunya after ketulan daging itu keluar, mmg pain tu akan hilang.

So, aku sampai klinik aku ceritakan A-Z sampaila aku cite ada ketulan daging kuar.. then doktor bgtau mmg proses keguguran akan berlaku mcm tu. Doktor sarankan aku dtg lagi ke klinik utk pemeriksaan susulan lanjut after 2 weeks. Hurrmm, lepas tu aku tak mengalami kesakitan lagi. Maybe betul la kata mak aku n doktor after benda2 itu semua kluar so aku akan kembali normal seperti biasa.

Well, apa yang berlaku kat aku mmg aku agak rasa tertekan, sedih, rasa nyesal kerana tidak menjaga dgn teliti semasa aku dlm peringkat awal pregnancy. Apakan daya, tuhan maha kuasa dan adil. Ada hikmah di sebalik kejadian mcm ni, aku sbg insan yg lemah hanya mampu berserah ke atas Mu Ya Allah. Kita sbg manusia hanya mampu merancang dan Tuhan yang menentukan. So, aku n hubby planning to having a baby lagi after this will continue.. kami takkan mengalah kerana menambah zuriat itu adalah salah satu kemestian dalam keluarga.

Ya Allah, kau limpahi lah zuriat utk kami. Kami hanya berserah pada Mu segala apa yang kau berikan utk kami terima dgn redha. Kami tahu Allah maha pengasih lagi maha penyayang. Amin. :-)

2 comments:

  1. subhanallah i'm so sorry for ur lost riena :( btol, smue itu ade hikmah... kite xtau perancangan tuhan...but alhamdulillah ur not giving up just yet, banyak2 istighfar k :)

    ReplyDelete
  2. takpe een, aku dah kembali normal sedia kala.. mmg la ada gak rasa cam terkilan pada hari kejadian tu.. and lagi la doktor inform ckp -tive plak result die.. mmg mcm rasa nk pengsan dgr.. but takpe tuhan maha adil.. maybe selepas ni die nk bg triplet ke mana tau kan.. hahaha.. dont worry.. i'll be fine.. thanks for ur concern beb!

    ReplyDelete