Saturday, February 19, 2011

Due Date Movie...

Ok.. since aku duk umah download movie ni laaa kegiatan aku. Since dah rajin mendownload ni... mcm2 movie aku tgk..So, aku try download movie ni.. Due Date.. 1st impression aku nak dowload movie ni mcm takut2 gak.. bukan takut apa.. takut tak sedap movie nye..

Jadi dengan nekad aku download, sambil carik subtitle eng utk movie.. and finally dpt gak aku download. So aku tgk movie ni with hubby aku.. mmg funny aku tgk cite ni.. Ada 2 watak yang berbeza.. Peter Highman (Robert Downey Jr.) mmg agak serius dan tegas. Ethan Tremblay(Zach Galifianakis) yang agak funny dan selamba ... 

Actually, cite ni mengisahkan dua org yg huru hara.. Mereka berkenalan di Airport dengan tidak sengaja. Peter kena pulang ke Las Vegas utk bertemu isterinya yang tgh sarat mengandung.. (bak kata org tgu masa nk beranak je) then Peter yang sibuk dgn urusan kerja sbg Arkitek. Jadi, dalam perjalanan ke Airport di situ lah die bertembung dengan Ethan Tremblay yang kebetulan juga ingin ke Airport. Dari situ lah berlakunya huru hara yang agak melampau hinggakan Peter terpaksa mengambil jalan yang jauh hanya menumpang kereta yang di sewa oleh ethan gara2 berlaku kekecohan dalam Flight. So, dalam perjalanan itulah berlaku bermacam2 hal hinggakan akhirnya mereka sampai juga ke LA... hahaha.. 

Cite ni quiet funny sbb Pelakon Ethan Tremblay (Zach Galifianakis) ni yg seorang funny dan seorang yang mengambil berat. Aku tgk jalan cite ni.. aku still bole layan.. dan aku bg remark bintang utk cite ni 3 star. 

Apapun, sapa2 yang rasa suke tgk cite komedi yang tak melampau sgt.. aku leh rekemen cite ni bole tgk. Its about caring and friendship. hehe.. anyway.. sapa2 yang berhajat nak tgk cite ni.. di alu2kan tgk la movie ni.

No comments:

Post a Comment