Thursday, February 3, 2011

Sepang Gold Coast!

Ari selasa aritu kiteorg pegi Sepang Gold Coast. Tak planning pun.. main redah je. Konon nak try je la pegi. Dan akhirnya kiteorg sampai juga. Perjalanan mengambil masa hampir sejam juga.. maybe sbb kiteorg 1st time sampai ke sana.. jalan mmg terkial2 la nak mencari. Tapi alhamdulillah sampai juga kami di sana.

Kami sampai excited bukan main. Harith pada awalnye agak takut juga memijak pasir2 pantai ni.. maybe die rasa lain kot pijak pasir tu.. jalan pun agak berhati2. Kami takde la bawak anything like bekal ke sandwiches ke... ye la ni planning main redah je.. haha.. so takde la preparation bekal2 for kiteorg nk beriadah. Cuma plan nak makan seafood kat area2 situ lepas kiteorg lepak2 area tepi pantai.

Harith dah makin berani memijak pasir dan makin dekat dgn persisiran pantai. Dia makin galak melihat air yang lalu di kaki nya. Macam patung juga dia diri tegak je bile air laut lalu di kaki dia. hehehe... tapi makin lama makin suke plak die nak main air. Ah sudah! aku tak bawak baju spare byk pun.. dgn pampers dia dah melendut ke bawah penuh dek air kencing die je.. aku jadi rimas plak tgk pampers dia. Nasib aku bawak spare pampers. Kalu tak parah aku.. bawak pun sehelai suar je.. baju tak bawak. Tak expect la dia makin suke nak main air laut. 

Lepas dah meragam anak aku menangis2 nak main laut. Kiteorg pun heret die la ke kereta dgn melalak tak ingat dunia.. sambil aku salin pampers & seluar dia. Kiteorg terus bergerak carik tmpt2 nak makan seafood. Carik2 jumpe la satu tmpt tu. Aku dah lupa apa namanye.. but quiet sedap gak la masakan dia. Aku mcm biasa la.. pilih ikan pari bakar.. my fave! sotong masak sambal, sup sayur campur, hubby aku makan ikan terubuk bakar.. kiteorg melantak tak pandang kiri kanan dah.. sedap punye pasal.. lapo pun iye juga.. haha... Lepas settle makan kiteorg terus beransur pulang dgn kekenyangan. Hehe.. nxt time nk dtg lagi.. maybe lepas ni kiteorg buat BBQ di sana.. or picnic sambil beristirehat.. ;-)

No comments:

Post a Comment