Saturday, June 11, 2011

Adoi....sakit lutut dan tumit...

Last 2 week, aku berfutsal sakan dgn kawan2 adik aku. Kiteorg main campur.. dalam 18 org gak main futsal.. mostly ramai laki. Haih... agaknye aku ni dah lama tak main... elok plak age aku makin berusia.. aku dah mcm2 dok rasa sakit2 setiap kali aku main futsal. So, akibat dah lama tak sefaaakkk bola... Smlm aku dah kemaruk nak merembat bola. Mula2 lari tu mcm ok lagi. Lama2 aku dah dpt rasa lutut aku mcm sakit. Tumit aku plak semakin sakit setiap kali aku berjalan, berpijak di lantai or carpet ke.. but still rasa sakit.

Time tu aku dah bajet da... mesti balik kang aku duk beradoi2. Lepas main, aku da rasa kesakitan tu makin menjadik2 di bhgn tumit aku. Dah sampai umah, azab aku nak naik tangga.. aiyoo tuhan je tahu camne.. dah mcm org tua nak naik tangga dah.. slow gile ok!...Lepas aku dah mandi2 semua... aku duduk buat artwork ayah aku bg job buat design buku.. Sedang aku duk bersila...aku dah dpt rasa kaki aku semakin sakit.. Even duduk bersila baru 5 min je aku da rasa sakit. Nak bangun tu .. ya allah.. tuhan je tau rasanye camne.

Jadi, esok paginye.. aku bangun tido utk bersiap2 pegi keje... arrrggghh damn! sakit nye kaki aku nk berjalan... payah gile akibat tumit aku. Camne nk gi keje ni? nak taknak aku redahkan juga dgn jalan mcm org tempang kat opis.. hahaha adoi.. naik segan aku ngan staff2 kat opis. Ada satu amoi tu siap tanye, "kaki u kenapa?" dgn sengaja aku cover cite.. "i terpeleot la.. nak masuk bilik air skali licin la."
 Staff - "u tak urut ka... kasi urut la...baru ok ma" amboi, amik berat btul staff aku ni. hehehe...

Next week aku takmo main, nak rest kaki jap. Aku rasa makin meningkat age aku, makin teruk sakit kat kaki. Maybe sbb dulu kaki penah injured so dah tua mula la sakit balik.. haih... ati mau main, tp tgk kaki rasa terbantut plak.. huhu

1 comment: