Friday, September 9, 2011

Samun? WTFudge!

Sekembalinya aku bertugas di kantor ari Rabu kelmarin. Bermula la lambakkan keje menanti. As usual aku masuk opis sampai pintu gate dpn opis, aku terkejut tgk bos aku dah tukar tmpt lock mangga yg begitu besar gedabak. Aku pun pelik, aik.. kenapa tibe2 tuka lock mangga ni... ada org masuk ke.. or mmg nk tukar sejak Ofismate aku last day before raya tu. Tapi tak mungkin.. takkan disebabkan dak opismate aku nk benti terus tukar mangga. Sedangkan die takde rekod buruk apa2 pun sejak die berkhidmat di company ni. Malah manager aku siap close ngan die lg. 

So, lepas aku dah sampai pintu kayu tingkat atas.. aku punch kad tag aku masuk pun seperti biasa.. jumpe opismate aku mereka masih melayan aku seperti biasa. Sampai meja aku, bermula lah keje aku utk menyiapkan report yg perlu disiapkan dlm beberapa hari sblom meeting next week bermula. Sedang bz aku menyiapkan keje.. tibe2 staff aku dtg tmpt aku.. dgn berkata begini "rina, u tau x ofis kite sudah kena masuk org..."

Dengan sentap aku mendengar story dia dan berkata.. "haaaa??? what... ada org masuk rompak brg ke?..when??" Terus Die cite "u tau tak, ada org sudah masuk curi brg dlm opis ari jumaat lepas. 2hb tu.. masa tu i masuk opis i tak prasan lagi yg my drawer kena bukak, tp i ternampak drawer jessy n cindy sudah terbuka, then i pelik kenapa mereka lupa mau tutup drawer mereka. Then i pegi pantry, i tgk itu pintu belakang sudah terbuka, then i pikir ada angin kuat sudah tolak itu pintu kasi bukak, then i tgk itu lock sudah kena bukak (cungkil la)... then i pegi tgk meja benecia (manager aku) tgk die punye drawer sudah ada atas meja. Then baru i prasan i punya drawer also kena bukak. So, barang kena curi.. 2 laptop dgn kamera opis" 

Aku dgr terus tersentap sbentar.. tak sangka berlaku juga samun di opis aku. Jantung aku berdegup kencang, takut dan gementar.. mula la fikiran negatif aku bermain di fikiran. Andai kata tibe2 tgh wat keje org dtg serang?..isk nauzubillah... mintak2 dijauhkan... Nasib la aku tak tinggalkan barang2 aku dlm laci aku. Start tu, arini manager aku panggil org yg pasang alarm system utk pasang di opis. Takut happen lagi.

Skang ni musim merompak n samun la... isk.. seriau la dgr kejadian yg semakin berleluasa ni... huhuhu 

No comments:

Post a Comment