Wednesday, December 16, 2009

Anak Ayah


Ni adalah aksi2 gambo yang sempat dirakam oleh Fahmi Ismail @.k.a Fahmi FSF. Kebanyakkan gambar2 yang aku lihat byk anak aku beraksi dengan ayah dia. Adakala aku tgk comelnye anak aku bile dirakam sedemikian rupa. Memang cantik sgt2..

Dan bile aku tenung gambar2 ni. Aku mendapat rasa anak aku lebih akrab dengan ayahnya. Yup! mmg tak di nafikan. Makin besar ni makin dia rapat sgt2 dengan ayahnye. Aku berasa lega kerana.. ada stgh anak tak berapa rapat dgn ayahnya. Malah rapat bersama ibunya. Bukan maksud aku cite ni anak aku tak rapat dgn aku. Anak aku masih memerlukan aku tatkala die mahu makan or menyusu. Tapi aku rasa seronok bila tgk harith bermain bersama dgn ayahnya. Sbb sblom2 ni.. masa die baru 2-4bulan dia kurang bersama dengan ayahnya. Tapi dia rapat dengan aku. Adamasanya... kalu aku agah die,.. berdekah2 die ketawa...tp bile ayahnya agah.. ketawa pun takder la sampai berdekah2...

Sekarang alhamdulillah.. elok juga die rapat dgn ayah die dan aku rasa better die takut dengan aku... sbb aku kalu bole.. nak die takut dgn salah satu antara kami supaya die tak nakal or degil bile dia besar kelak.. at least aku tegur dia akan patuh. So far, aku byk garang dgn dia.. bukan maksud aku bila aku kata garang seolah2 aku marah teruk2. Tapi kalu tahap dia dah ngada2 semua barang da nak sentuh... mmg kena jentik ngan aku.. hehe...

Ntah la.. aku bukan suka nak pukul budak2 ni.. tp aku jentik dia utk die ingat dalam pikiran dia... yang maknya melarang utk bermain sesuatu benda. Biar dia ingat sampai ke besar. Dan aku kalu bole nak ajar dia.. bile berada di rumah org... aku nak harith kena ada adab.. bukan segala barang dlm rumah org lain milik dia. Sbb aku perasan dr sepupu2 aku masa kecil sudah pandai dtg rumah aku bukak peti ais belek2 makanan seolah2 peti ais mcm bapak die punye. Then brg2 kat rumah semua nak sentuh.. dan makanan2 yang di hidang tak agak2 nak mintak mcm mak bapak dia hulur duit utk beli semua makanan itu.

So, aku sudah dapat rasakan yang dia betul2 rapat dengan ayah dia.. dan aku happy bile melihat gelagat anak aku n ayahnya. Comel sgt2 hehehehe...

2 comments:

  1. mmg ssh i nk gerak ke sne sni.tak lme lg nk gi jamm pon ssh ni.kene beli kan die headphone pakse die pakai.nasib baik i nk gi barry die taknk ikut.tau polak die ade bau.wakakakakak

    ReplyDelete
  2. harith mmg tau bau barry ayah busuk sbb tu die takmau follow.. hehehe.. kalu i pun takmo follow... hehehe

    ReplyDelete