Tuesday, June 29, 2010

Get Fit or Get Fat?

Aku penah cuba untuk nekad berdiet dari segi makan.. but.. mcm mana aku nak tanamkan sifat untuk kurangkan quantity daripada banyak nisbah nye ke sedikit nisbahnye...
Aku cuba gak nak kurang kan makan malam tapi... ada kalanye aku hampir tewas gak.. huhu...
Last few weeks ada penah buat survey about just matte 5... macam cuba nk beli benda tu.. tp sebelom nak beli benda tu.. kena tekad dlm diri yang aku harus ada satu displin about pemakanan yang harus aku tinggalkan dan kurangkan as a Mc D, Kfc, Pizza Hut, Dominos, etc laa.. then baru aku bole kurangkan makan dari quantity yg banyak ke sikit.. nasi dari die senduk byk tu.. kena half sukatan nye kalu bole aku nk bykkan makan sayur dari makan ayam... hahaha ayam tu sedap laaa adoii.. hehe..
Well... since aku perasan badan aku ni makin berganda2 naik.. aku dah rasa badan aku ni bole dpt penyakit. Tanda2 awal juga sudah hampir nak menampakkan yang aku bole dapat sakit more than worst.. k!... I still wanna live and get more kids soon.. so i have take care of myself with good condition and healthier... rite?
Some more.. i have to need more supportive from my husband and my family... if not.. susah la camni... hehehe... although my friends also can give full support for me rite? can u guys? ok... i guess start on july.. i need to change everything from beginner.. then harder... fuh... god pls give me strength.. i can do it.. yes i can!... hehehehe

1 comment:

  1. jom join jog dgn aku beb...
    bukan stakat kurangkan makan tp kene byk senaman. Stakat men futsal sekali seminggu tak cukup, less eat more excercise.

    baca ni >
    http://www.webmd.com/diet/default.htm

    tips2 byk nak diet aku slalu baca ni

    ReplyDelete