Monday, May 16, 2011

Jalan2 di Putrajaya with Harith Mikhail ;-)

Ini angkara planning husband aku utk pergi bersiar2 petang sabtu. So, dia suggest nak pegi putrajaya. Saja nak bawak Harith jalan2 dan bermain2. Beriya la kami bawak bola dia. Sampai sana, sebelom tu kiteorg melantak dulu sebab aku tak masak aritu, jadi kiteorg lapar gile. Puas juga kami mencari tempat makan yang best. Harga murah, makan pun ala2 kadar je. So, tibe2 laki aku teringat masa dia pegi Maesat kat cyberjaya, ada staff dia bawak pegi makan mcm ala2 foodcourt dekat putrajaya. Selama aku gi Putrajaya ni, ini adalah pertama kali aku jumpe tempat ini. 

Kami singgah ke Taman Warisan Pertanian. Kalu korang dengar nama tempat ni, mmg tak expect tempat ini ada tempat makan. Aku membayangkan tempat ini adalah mcm seperti Agro. So, makan pun kompom ala2 mcm ada sayur2an or buah-buahan kan.. ye la nama Pertanian. hehehe.. Aku tanye laki aku adakah tempat ini mahal or mcm restoran sbb bila sampai tempat itu mmg mcm restoran besar dari luaran nye.. tapi bila husband aku ckp, tmpt makan dia mcm biasa2 je harge standard. So kami pun masuk la tempat itu. Wah, mmg mcm foodcourt. Siap ada Mee sup, Kuehtiow goreng, Nasi Campur, Roti John, etc laa.. Aku pun jadik tak keruan nak makan apa. Hahaha.. sbb dah lapo sangat. Tapi last2 aku amik nasi campur ngan ABC special.. sodap.. mmg sodap.. hahaha.. 

Lepas makan, Kami ke Dataran Putrajaya. Sampai2 situ, org punye la ramai ngan Bas Persiaran sana sini, bas sekolah lah... Org nak melawat Masjid Putrajaya. Kami tuwun dr keta, anak aku jd tak keruan la mcm biasa.. tak tentu arah di buatnye. Hahahaha.. Kami melepak di situ sambil melihat pemandangan Bangunan2 kerajaan di Putrajaya dengan cuaca yang teramat la cantik. So, sessi bergambar utk kami bertiga sentiasa ada la ye.. sgt rugi kalu gi situ tak bawak kamera. hahaha... 

Ini gambar yang sempat aku snap masa di Putrajaya. Enjoy!




























No comments:

Post a Comment