Wednesday, April 16, 2008

Pregnancy Test?

Smlm aku duk seharian di opis cek website ttg pregnancy test. Aku ni blur bab2 ni, so utk mendapatkan info, aku terpaksa la geledah semua website about pregnancy.

Aku tiba2 cek ni sbb aku da risau bulan ni aku tak dtg haid pada tarikh sepatutnya aku dtg haid, sbb aku perasan, muke aku makin naik jerawat.. tp period tak dtg2 gak. So, aku budget maybe aku period lambat kot. Then, aku risau makin minggu berlarutan minggu.. period aku tak dtg jua.
Aku mula cari kawan aku yg da kawin, tanye ttg kebimbangan aku yg melanda dlm pikiran aku. Smlm aku chat la ngan member aku ni.. byk gak die bg info, dia ckp kalu susah2 takut nk jumpe doktor, try gune pregnancy test. Aku mula agak ragu utk mencuba pregnancy test, ye la benda kite buat sendiri utk mendapat result dr benda alat tu kan.. so aku takut result die tak tepat.

Kawan aku mengesyorkan aku gune pregnancy test. Dia ckp.. 97% result die tepat. Aku pun mula la mempercayai kata2nye. Apa lagi aku surf internet carik tentang pregnancy test. Setelah aku mentela'ah cara2 penggunaannye. Aku da nekad mlm ni aku nk gi Guardian nk beli pregnancy test. Sbb aku mula risau tgk keadaan aku yg tak period2 lagi. Aku sblom ni da penah ngadu kat laki aku, dia awal2 da suspect aku pregnant. Aku mati2 jugak menidakkan aku pregnant. Yela, aku bukan tak excited nk pregnant.. cume agak risau kalu ada penyakit2 lain. Tul tak?

So, aku pun pegi la guardian ngan mak aku n ereen. Pada mulanye aku tak beritau mak aku yg tujuan aku ke guardian nk beli menda alah tu. Mak aku da duk tanye aku nk gi guardian beli apa..tp aku cover aku ckp aku nk beli benda. Hehehe... Then, kantoi gak bile sampai sana.. mak aku mcm tau2 plak aku nk gi carik pregnancy test. Last2, mak aku ckp.. owhh ko nk gi sini nk beli pregnancy test ke.. pehtu mak aku terus join skaki survey beli benda alah tu. hehe...

Aku balik umah, aku tak cite kat laki aku yg aku da beli pregnancy test. Aku nk die sendiri tgk kotak tu ada atas meja makeup aku.. konon buat surprise la tu. hehe.. So, aku bajet nk test esok pagi sblom aku nak mandi. Lepas laki aku balik dr jamm.. laki aku nampak kotak tu. Die tanye bile beli..air muka die pun takde la menampakkan die mcm beriya suh test menda tu...cume die tanye aku, bile nk test? then die belek2 kotak tu sambil baca info tu... hehe...

Aku da excited nk test menda tu esok pagi.. really cant wait... hehe...

to be continue... :-P

1 comment:

  1. tahniahhh di atas kehadiran benih tiong dalam badan ko..hahahhaa :)

    ReplyDelete