Thursday, May 29, 2008

Alhamdulillah.. kandungan aku OK!

p/s : Ni ada skit cth gambar mcm ni la bentuk anak aku dlm perut aku.. hehe comey kan.. korang tak tgk lagi kalu die gerak.. mmg comey.. teringat2 aku sampai skang time scanning smlm... hehe... alhamdulillah!


So, sambungan cite pasal doktor bangang tu. Smlm pagi aku pegi klinik Azlini, yakni klinik yang sepatutnya aku kena buat scanning kat situ. Sampai je kat klinik tu, aku berdebar2 lagi. Aku takut nk dgr kata doktor if jawapannye still sama. Aku ngan laki aku risau gile.. sampai kiteorg takleh nk pk apa dah, dok seriau semacam je kiteorg.

Pehtu, aku dgr nurse panggil aku. Aku dgn berdebar2 masuk ke bilik doktor. Aku nampak muke doktor tu... tersenyum je doktor tu.. ye la doktor tu mmg da kenal aku sbb aku pernah jumpe die. So, aku pun bitau la, aritu doktor ada suh dtg tarikh 24hb.. utk scanning baby. Then doktor tu pun cek la aku punye date semua.. die kata kandungan aku da 11 minggu..."So, if scan arini, kite da bole nampak kepala die, tangan die, kaki die, masa ni la kite leh tgk camne rupe bentuknya." Aku dgr die ckp tu.. rasa excited pulak.. walhal ati aku risau gile.

Doktor suh aku baring kat katil. Hati aku berdebar2.. kali ni aku tgk mesin doktor agak canggih skit dr smlm. Dia ada 2 monitor.. satu utk doktor tgk..satu lagi utk aku tgk. masa tu rasa cam besh plak.. hehe.. pehtu, doktor da letak gel tu... die letak je utk scan. tak sampai a few second.. dah terus nampak kepala anak aku.. hehe.. cute gile. Terus doktor tunjuk kat aku die punye kepala, tangan & kaki. Comel gile. Laki aku tgk senyum lebar.. happy giler.. Then doktor ukur baby tu brapa panjang.. hehe korang jgn terkejut.. 11 minggu ukuran die sebesar 4cm je. Cube la korang amik pembaris.. tgk 4cm tu besar mana.. kecik kan? cute gile.. bygkan 4cm dlm perut aku je. hehe. cute... pehtu yg beshnye.. aku nampak anak aku da gerak dlm tu. wahhh!..excited gile aku. Aku nampak tangan die gerak2.. alaa comey gile.

Lepas abih scan. Doktor bg tips n detail about pregnancy & hospital mana is better. So, aku ngan laki aku da bg kata setuju akan buat check up terus kat klinik azlini.. coz klinik ni la are better then other klinik. Lagipun klinik ni sesuai utk ibu mengandung buat check up. Lepas everything settle semua.. kluar je dr klinik.. terus aku maki klinik yg aku pergi mlm tu. Bodo sengal punye doktor.. pandai2 buat andaian aku punye kandungan lewat sbulan la apa la.. kalu da takleh jadi doktor sakit puan jgn jadi doktor poyo.. menyusahkan aku je.. buat penat aku duk risau satu mlm duk pk masalah kandungan aku... bengong. Bile dgr doktor azlini bgtau, kandungan aku ok!.. how happy we are baby kiteorg sihat.. hehe...

6 comments:

  1. behhhnyee wehh..aku dah nampak anak ko yg somei tuhh...hehehe syokknyee..mesti ko rasa lagik besshh kann biler dier gerak2...ermmm :)

    ReplyDelete
  2. gler cute....nnt baby lahir mst cute cam ko n tiong....hahahha....aku lak yg x sbr nak tgk ko bersalin...hahhahaha....

    ReplyDelete
  3. fhieda,

    mmg beh weh.. aku masa tgk doktor scan mmg besh. Lagik2 nampak die gerak.. adoi comey. Aku pun tak sabo nk tgu perut aku besar.. pehtu nk rasa die gerak2 dlm perut aku.. masa aku leh pegang die masa tgh gerak2...hehe..


    xzazyx,

    mana2 semua baby yg baru lahir semua cute.. takde yg tak cute.. mmg tuhan da ciptakan baby bile die lahir, muke yg berseri bak kain putih.. kulit yg lembut. Sampaikan aku nk pegang baby baru lahir pun takut, sbb die lembut sgt.. badan tak keras lagi.. hehe tp apa2 pun mmg comey. Bkn ko sorang yg tak saba nk tgk aku bersalin.. semua termasuk laki aku. hehehe

    ReplyDelete
  4. tahniah2. waah wahh due nya bulan berapa?

    regards,
    kiah

    ReplyDelete
  5. Kiah,

    aku da nak masuk bulan 3... due date aku bulan 12 ni... tq anyway.. dah rezeki .. hehe

    ReplyDelete
  6. Kak riena! comel je tgk picca tuh! wah, diana plak xcited! wuu.nak baby gak.. hahaha.. 4cm.. hmm..kecik sgt kan. akak kena makan byk2 kak! biar dia cpt besar! ehehe..

    ReplyDelete