Tuesday, May 20, 2008

Daging jari ku sudah putus skit.. aiyakk..

Haihh, kalu di pkkan... nasib la aku da kawin, kalu tak kena turun harga saham sbb da cacat skit.. hehehe...
Semalam.. kejadian yang buatkan aku tak lupa sampai bile2. Ini lah akibatnya bile da berkecimpung dalam dunia graphic ni, segala risiko di tanggung sendiri.. hehe..

Sedang sibuk aku mengadap kerja Buletin utk UDA Holdings dari pagi sampai la ke tgh hari. Aku kusyuk membuat design dengan di temani client dr UDA untuk melihat kerja yang aku lakukan. Hampir siap kerja utk di print... aku dgn bergegas mengambil la a few papers utk dipotong menjadi saiz A4... So, tanpa di duga, sedang leka aku memotong kertas tu, tibe2... Zassss!!!... aku menjerit sedikit "oucchh".. aku ternampak serpihan daging aku agak2 dlm 0.5cm la.. terpelanting ke tepi kertas. Terus aku melompat terkejut dan sakit.. Marketing aku menjerit, "haa kan da tangan luka!" dia tak nampak lagi daging aku da terpotong. So, akibat aku luka die nk membantu utk continue potong kertas tu.. terus aku ckp "en.hamid, nnt!.. sy nk amik daging saya kat tepi ni ha.." terus die berhenti kegelian sebentar.. die terkejut tgk jari aku keluar byk darah.. terlalu byk gile darah aku... aku sudah mula rasa sakit.. aku berlari mencari tisu di laci aku.. Aku tutup luka aku ngan tisu.. tp tisu aku tak dpt membantu utk menutup luka yg masih berdarah tanpa henti. Marketing aku berlari ke bwh utk amik handiplast. Dia nk plaster jari aku, tapi aku membantah kerana darah makin byk kluar...

"argghh pedihnye!" aku menjerit dlm hati. Aku buka balutan tisu utk lihat luka aku.. "astaga, dah serong da ujung jari aku... alamak, dah serong da jari aku.. adui.. pedihnyeee..." kata hati aku. Tisu yang aku balut tidak bole menampung lagi utk menahan darah aku, aku amik tisu lagi.. kali ni darah die keluar tidak berhenti.. Marketing aku menyuruh aku ke klinik.. sblom nak ke klinik, aku menyuruh rakan opis aku utk plasterkan jari aku ni.. kali ni darah da kurang sbb da 3 tisu tebal abih di basahi darah aku. Omg!, byk gile darah!...

Lepas da tampal plaster, darah da berhenti... aku terus online ym utk beritau laki aku pasal ni... laki aku terkejut gile bile dgr jari daging aku terpotong.. aku beritau dia nk pegi klinik.. then.. aku terus pergi klinik.

Sampai di klinik.. sedang aku menunggu nama aku di panggil, aku da berdebar2 jantung aku... apa akan terjadi if doktor found out luka aku ni.. apa die nk buat.. adoii sakitnyee...

"Rozarina!!"... aku tersentap, alamak nama aku kena panggil... dengan lajunye aku berjalan menuju ke bilik doktor...

Aku : Assalamualaikum doktor...
Doktor :
Waalaikumusalam... Ye sila duduk.. Apa masalah awak ye?
Aku :
Errr.. takde camni.. tadi masa saya tgh wat keje kat opis.. saya potong kertas, skali saya terpotong sipi jari saya. Daging saya terputus skit tadi.
Doktor :
Ya allah!.. camne bole kena.. abih tu daging die mana?
Aku :
Daging dia, errr... ntah tercicir kat opis td... mana ntah..
Doktor :
Iskk.. camne leh tercicir...misi mari tolong saya sediakan ubat cuci.. ni pesakit kita ni da terpotong plak daging die haa..

Kami menuju ke bilik sbelah utk di cuci luka aku ni.. adoi.. serammnyeee...

Doktor :
awak gune machine potong kertas ke apa?...
Aku :
Tak... saya gune pisau potong yg kecik tu.
Doktor :
Awak makan ke tak ni? dah makan ke blom?
Aku :
Saya da makan tgh hari td.
Doktor :
Awak ada mengidam apa ni sampai terpotong jari daging awak ni?
Aku :
Mengidam? errr.. sy takde la mengidam teruk.. mmg ada mengidam.. lagipun camne doktor tau saya pregnant?
Doktor :
Haa..? Awak pregnant ke? dah brapa bulan ni... isk awak ni.. dah la mengandung, terpotong plak jari...
Aku :
Dah 2 bulan doktor...
Doktor :
Ok, skang ni saya nak cuci luka awak ni, saya nk jahit da takleh sbb daging die takde.. so, saya cuci bersihkan luka tu.. saya sapu ubat utk jgn bg bacteria masuk.

Die pun memulakan operasi mencuci luka aku ni...apalagi.. aku menahan sakit sambil mengigit la baju aku ni haa.. adoiiii.. sakitnye kena cuci...

Lepas tu, aku kena injection plak.. doktor kata utk mengelakkan aku dr kena kancing gigi... nasib la aku ni kuat.. tak takut jarum.. so rilek je kena injection... hehe...

so, skang ni jari telunjuk aku kena balut.. nk wat keje pun payah.. nasib jari yg lelain masih bole berfungsi.. dan syukur masih bole menaip lagi... hehe..

Moral of the story, ini la dia kalu da keje bidang grafik.. nk design mmg syok.. skali kena buat mock up artwork.. tangan dipenuh kena spray mount gam.... so, tak mustahil la bile nk potong je kertas.. mesti ada jari yg luka.. termasuk la insiden aku ni ha.. tul tak fhieda.. hehe...

2 comments:

  1. ya allah puan riena... guano leh gitu... isk kamooo ni... hati-hati d jalan 3/149B... eh... tu uma aku... hahaha... tu la... berangan... baca bismillah dulu... baca doa makan... ke... apa ke... heheh... mesti suami kamooo bising... padan muka... hahaha... dah dah... pasni, bab-bab potong... jgn kamoo pegang... buat la keje ngelap ke buat neskepey untuk aku ke... hahaha... take care

    ReplyDelete
  2. phuhhh ko riena...takot siakk aku baca citer ko nih..adehhh...saakiit tuh... haha..aku dulu yg terer potong2 utk buek mock up nih si Nurul weh..kene kalo aku potong mmg senget benget pahtuh mmg slalu terluka trpotong jari tp x de lah kan sampai trpotong daging atau tercicir daging..hahaha... setakat luka biasa2 tuh mmg dah rutin ahh kalo buek mock up tuh..hahah
    rindduu siakk kijo graphic!! :(

    ReplyDelete