Monday, August 11, 2008

My bestfriend Wedding... 10/8/2008

Jue & Me

Lastweek, aku gi kenduri kawan baik aku yang bernama Juhana bersama pasangannya..i mean hubby dia da skang ni Arip... at last dorang happily together.. aku tumpang gembira jugak.. awwww... so sweet....

Aku berkawan dengan dia since aku kenal die thru MIRC... kiteorg berkawan lama jugak since 2000... waahh agak lama gak!!. Kiteorg byk persamaan, dan membuatkan aku senang kawan dengan die. Dia mmg memahami aku dan juga kiteorg punyai instinct yg sama. Yang besh dia berkahwin pada tahun yang sama.. maksud aku kiteorg kawin pada tahun yang sama... cuma aku awal skit bulan feb dia bulan ogos. But i cant imagine.. maybe ni la di katakan tempias org berkawin ni, last2 kawin gak.. hehe...

Aku takleh lupa saat2 kiteorg mula2 nk kenal bersua muka, sbb selalu thru chatting je.. tp bile jumpe rupanya lagi la sekepala rupanya... kiteorg byk gelak ketawa bile berjumpa. Masa tu pun aku belom kenal lagi hubby aku. Dalam kami berkawan tu, dia ada bgtau aku yang dia ada berkawan ngan suami dia skang. Masa tu mereka just kawan je, then tak sangka plak dorang da declair utk jd sweet couple masa tu. Lama gak dorang bercinta, sampai aku ni bertukar2 pakwe, but die stick together ngan arip...wahhh.. so sweet... tp lama-kelamaan, kiteorg da mcm lost contact.. aku da lama tak dgr brita dia..sampai dia da pindah sg.buloh pun aku tak tau. Aku masih simpan no hp dia.. but taktau kenapa perasaan aku jd lain sbb takut dia da tukar no hp, masa tu plak aku bertukar no... so, for sure die pun tak dpt contact aku... Almost a year gak la, kiteorg tak dpt contact...taktau kabar berita... Aku nekad utk call no umah dia kat wangsamaju, tp sayang no dia da tamat perkhidmatan. Lalu aku da give up to find her.

Dan tak sangka masa tu tgh popular gune Myspace. Aku da sign up utk gune myspace... rupanya ramai kawan2 aku yg aku da lost contact masa zaman mirc dulu jumpe balik... dan korang paham2 je la.. bile kite da add friends org tu org ni.. ada related semua... rupanya kawan baik aku ni (jue) pun ada myspace... Dia terus msg aku dlm myspace, die tak sangka jumpe jugak aku akhirnya. Aku plak bile cek msg tgk nick die.. aku surprise gileeeee... tak sangka kiteorg bertemu semula.... mungkin tuhan nk ketemukan kiteorg gak. Apa lagi... tukar2 no fon la.. dan dpt tau dia da pindah kat sg.buloh. Die bg no fon umah dia... and u know what.. mlm tu gak aku call die... hah!! apa lagi bergayut sakan la kiteorg... story mory mcm2 cite.. dan news paling mengejutkan aku...jue bitau aku yg dia da breakoff ngan bf die arip... i'm shock gile!! yela.. dorang tu da mcm pinang di belah dua tau.. tibe2 breakoff, dan die bgtau kenapa diorang breakoff... mmg aku takleh terima ngan reason camtu. This is the 1st time aku dgr reason dorang bg camtu. Masa tu arip kena keje kat sarawak, dan disebabkan itulah mereka breakoff.

Jue cite tu, die kata sedih gile sbb da lama couple around 5 years beb... sapa tak tangkap leleh... kalu aku pun da meraung. Then jue ckp die hidup single dan masih tak ready nk bercinta... but she still contact with arip.. coz arip bgtau..if ada jodoh tuhan nk temukan.. maknenya ada la jodoh dorang. Arip suh still anggap kawan biasa. What a sad story...

So, since kiteorg da berjumpa semula, aku kerap msg, chat, email, even meet sekali skala... tgk wayang sama2 pun ada... lama gile tak kuar camtu ngan dia. Then die penah meet hubby aku masa aku mula couple ngan hubby aku,.. excited tul kawan aku sorang tu.. die kata bile tgk hubby aku teringat die kat arip.. sbb besar die mcm arip... kiteorg penah gi makan sama2 with my hubby masa tu.. mmg happening gile.. asyik gelak je kiteorg bertiga. So, jue kata kat aku, die happy tgk aku ngan hubby together.. die kata hubby aku baik gile dan senang utk berkawan. Until aku nk bertunang pun die dtg.. die tgk aku sampai excited sgt2.. die ckp die happy tgk aku da bertunang.. dan dpt tau aku nk kawin plak lagi die happy.

U know what, Jue! walaupun aku tau byk sejarah silam ko time ko kecewa dan saat org permainkan prasaan ko, aku sentiasa bg kata semangat utk teruskan life. Dan aku tau, ko seorang yg tabah, lagi2 ko byk berdoa pada tuhan utk tenangkan perasaan ko, walaupun ada jantan2 yg pernah sakitkan ati ko sblom ko berbaik semula ngan arip... they're loser and never appreciated u as their girlfriend.. even i know u're the nice person i ever had. Tapi, atas usaha berkat doa ko dan arip.. at last u guys together again... and i'm happy the ending of the story, u boths married... And i know, maybe tuhan nk jodohkan korang berdua, tp tuhan bg dugaan buat korang berdua.. dan alhamdulillah, korang berjaya tempohinya... dan aku bersyukur sgt2, korang da bersama buat selama-lamanya sebagai husband & wife.

And remember jue, atas berkat doa kengkawan juga menjadi kenyataan tau... So, sekali lagi i want to said, Congratulations to boths of u... Jue & Arip... aku doakan korang kekal hingga akhir hayat & have lovely honeymoon tau... dan semoga dpt baby cepat2 mcm aku... hehe...

Selamat Pengantin Baru... Jue & Arip!

1 comment:

  1. patutla aku tergerak nak bukak blog ko hr ni.rupenye ko blog pasal aku :) riena, seriously i'm so touched! nak menangis dah depan pc nih, aku tahankan aje cuz xmo office mates aku nampak.

    it's hard to describe our friendship cuz even we're seldom meet just like before, but we still care for each other and really² close! and i love u my dearly friend and i'll always do!

    thanx for being my good friend. thanx alot utk nasihat² ko sblm ni so aku bole teruskan hidup dgn tabah and now i'm married to my dream guy as u knew a long time before! hehe! take care, luv u alots! muahss!

    ReplyDelete