Tuesday, August 12, 2008

Rezeki anak namanye...

Tu la org tua2 kata.. mmg perit masa nak kawin, nk kumpul bagai nk gile.. beli hantaran sana sini.. tempah pelamin, baju pengantin.. terbang semua duit utk majlis kawin.. anggaran dlm rm15k rasanye terbang duit belanja semua... haihh!!...

Tapi, org tua2 kata... lepas kawin...mmg perit skit nk mulakan kehidupan berkeluarga.. lagi2 cost utk belanja makan minum, pakaian, bg yg si suami plak lg perit nk bg duit nafkah utk bini... belanja family... duit mak bapak... haihhh... mmg perit sampai kiteorg kena ikat perut.

Atas berkat doa kami, permintaan itu telah termakbul... iaitu Anak... membuatkan kami happy bile tibe org baru dlm kehidupan kami... dan masa itu jugak kami berjimat cermat atas perbelanjaan kehidupan kami. Nak sewa umah baru (CANCEL), Nak honeymoon Jauh2(CANCEL) semua gara nk simpan duit byr hutang2 yg belom dilangsaikan dan juga utk perbelanjaan rawatan cek up ke klinik utk aku.... Mmg rasa nak menangis bile pk semua tu.. tp bile pk anak kami dlm kandungan yg baru kecil... kami terlalu la germbira teramat sgt.

Alhamdulillah, bulan demi bulan.. atas doa dan berkat kesabaran kami... tuhan limpahkan rezeki pada suami aku. Mungkin tuhan selalu mendengar rintihan seorang isteri setiap kali doa di minta utk dimurahkan rezeki utk suami yang tercinta.... dan juga... org tua2 kata, atas berkat rezeki anak yang bakal di kandung itu... telah membuka pintu rezeki pada suami aku. Kami gembira bersyukur tak terhingga... dan kami rasa ingin ucapkan terima kasih pada anak kami kerana memberi limpahan rezeki pada ayahnya agar dpt menampung kehidupan kami sekeluarga. (Adeh..nak nangis plak aku...sayuuu...).....

Kenapa kami gembira tak terhingga.... hubby aku dpt tawaran bekerja di Astro, Bukit Jalil... perghh.. sapa takmo bekerja di Astro... benefit yang banyak... gaji bonus yang melimpah ruah... laki aku masih berada dlm mimpi, seolah2 tidak percaya tawaran yang di berikan... bak kata org, rezeki jangan ditolak, hutang jgn di cari (ayat baru aku...hhehehe). Laki aku akan bermula bertugas di Astro pada bulan puasa ni... 2hb Sept 2008!... Syukur Alhamdulillah!!.. berkat doa kami dan anak kami... ni la kata org.. rezeki anak namanya... hehehe

Mak aku ada pesan, jikalau da dpt rezeki melimpah ruah dr rezeki anak.. hendak la segala duit hasil rezeki murah dr anak itu... harus la di belanjakan utk anak itu.. Jangan di simpan2 jika harus membeli brg2 utk anak itu... Maksudnya, jgn bile nk beli brg anak tu, tetiba mcm eh takyah la beli... simpan la dulu... beli kemudian la.. dan duit itu di buat belanja lain.. so mak aku ckp... tak elok wat camtu.... Hurrmrm...ntah betul ke tidak... tp mak aku org lama.. maybe ada kalanya betul jugak... hurrmm tgk je la nnt...

Apa pun, kami rasa bersyukur sgt2.... sebb dpt bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian... Alhamdulillah, kami takkan lupa berkat tuhan yang berikan pada kami... ini pun sudah memadai buat kami. Hidup sederhana...keluarga bahagia pun itu adalah salah satu kehidupan yang bagus dr hidup kaya raya tp rumahtangga ntah kemana.. btul tak... ;)

4 comments:

  1. alhamdulillah...

    hati budi baik, akan dibalas baik...tapi jgn bile tak baik, igt kite ni tak cukup baik..mungkin cabaran tuhan, kan riena?...

    good to hear everything went well!
    congratulate tiong for me k! :)

    p/s: wahai cik baby, sila lah keluor copat. banyak kawan riena tgh tunggu ni. heheheh

    ReplyDelete
  2. yup..i agree what u just said...but remember.. god will give u good life and god will take it back whatever god want...

    so, if we have opportunity, jgn lupa pada pemberian tuhan...

    sbb ada org bile tuhan da bg kesenangan dlm hidup, dah mula lupa diri di muka bumi... sbb tu anytime god bole amik balik... tul tak?... ;)

    ReplyDelete
  3. gewd to hear :) yup rezeki anak..mmg btoi riena..tahniah dr aku buat tiong..smuga lepas2 nih idup korg akan bertambah murah rezeki dgn kehadiran si baby nnt yekk

    ReplyDelete
  4. thanks fhieda...
    aku pun harap gitu.. lepas aku givebirth nnt.. aku harap rezeki makin bertambah la.. harap2 aku pun dpt rezeki tmpt keje baru.. tak sanggup aku nk duk kat opis yg penuh ngan sabotaj N komplot utk jatuhkan aku... makin terasa beban bile menanggung seksaan org yg sedang cube nk jatuhkan aku... haihhh!... takpe la.. tuhan itu maha memahami... :)

    ReplyDelete