Friday, August 14, 2009

Bulan Ramadhan... puasa yeay!

Bulan puasa lagi beberapa minggu je lagi. Tak sedar tau2 je da nak masuk bulan ramadhan da. Macam mane la agaknye aku berpuasa di rumah sendiri.. bangun sahur, masak lauk utk sahur.. buka pose bersama suami.. layan anak kasi makan even harith tak bole puasa.. hehe.. mesti seronok...

Teringat saat bujang dlu berpuasa dengan mak, ayah n adik aku.. kami berempat bersahur dan buka pose bersama2... time nk buka.. mesti ada saja juadah ingin kiteorg beli... jarang kami masak di rumah. Macam2 makanan kiteorg beli. Time sahur plak, tlg mak aku masak, kdg2 mak aku tak kejut pun aku suh masak bile die pk aku ni keje... tau2 je mak aku kejutkan bangun tuk sahur..

Tapi sekarang ni semua kehidupan aku tak macam dulu dan ini adalah kali pertama aku berpuasa bersama2 suami di rumah kami sendiri. Mcm mana la agaknye aku ni.. larat ke tak nk bangun sahur nk masak semua tu ek... haha i cant imagine that!! my god!... mesti ada termiss bangun sahur ni... hahaha.. blom puasa da tau da tak bangun sahur...

So, buat kengkawan semua... selamat menjalani ibadat puasa yang bakal menjelang dalam beberapa minggu je lagi ni... haih! mcm tak sabo plak... semoga segala telinga, mata n mulut kite ni turut puasa gak.. jgn duk sibuk mengata org ngumpat org kutuk org, pehtu sibuk gak dengar kutukan orgm, cacian org... dan juga mata jgn duk sibuk tgk benda2 tak senonoh.. hehehe... korang paham2 je la ek.. anyway, selamat berpuasa yg bakal menjelang nih!!... hehe

2 comments:

  1. eh..ko 1st time ke nak brpose dan brsahur brsama suami??aku rasa mcm ko dah lama je kawen..hehhe..aku pon sama..1st time akan berpose dan bersahur tahun nih brsama suami..dulu2 ngan mak n famili..smua dah trsedia..kali nih..hamik ko..kene sediakan smua tuk suami kan...

    mudah2an kita smua dapat menjalani ibadah puasa dengan tenang dan sabar :)

    ReplyDelete
  2. mmg last year aku ngan suami.. tp suasana tu lain.. sbb last year aku duk ngan family aku, tak duk umah sendiri. tu yang aku rasa tahun ni beza skit.. lagi2 da ada anak... ;)

    ReplyDelete