Thursday, August 27, 2009

Ya ampun.. kenapa la aku rasa mengantuk gile... zzzZZ

Gara2 aku mengantuk adakah aku mmg ngantuk akibat bangun sahur ataupun mmg aku kaki TIDO hahahaha... tapi seriyes aku ckp.. mmg aku rasa tired gile since keje shift ni...

Kalu keje pagi ... bangun pukul 7am... pergi keje balik kul 4pm.. balik bergegas angkut anak aku... balik aku nak persiapkan anak aku (jika die belom mandi) kalu da mandi... layan harith sblom hidang makan2 utk berbuka ... 7.23pm berbuka puasa ... 8.00pm - rehat layan tengok tv (aku bukan takmo pergi tarawih k...memandangkan anak aku takde org jage) ... 11.00pm kemas2 dapur basuh pinggan mangkuk sediakan barang utk memasak.... 12.00am aku kunci jam utk tido bangun sahur... pukul 3.30am aku bangun utk memasak... 4.00am selesai memasak... kunci jam 5.00 utk makan sahur... 6.00am tido balik kunci jam 7am...

Kalu aku keje petang... 8.15am bangun kejutkan laki aku pegi keje...9.00am layan anak aku teman tgk tv.... 9.30am tidokan anak aku dan aku pun ter..ZzzZz..hehe... 11.00am anak aku bangun bagi makan nestum utk die... kol 12.30pm aku tidokan harith sambil aku layan tgk tv... kol 1.00pm aku siap2kan barang harith utk hantar umah nenek die... 1.30pm aku mandi dan bersiap2 utk pergi keje.... kol 2.00pm pergi rumah mak aku.... kol 3.00pm aku pergi keje... kol 11.00pm baru sampai umah... 12.00am kemas2 dapur dan siap2 utk brg memasak...
(yang lain2 time tu sama yg kat atas)...

So, sepanjang time puasa ni la.. aku pegi keje je.. mesti aku ngantuk.. bukan keje la.. kat umah pun sama... ataupun.. aku ni kuat tido kot???... hahahaha


2 comments:

  1. mmg lah riena..mana lah x ngantok..kita bgn masak sediakan makanan tuk laki kita..aku pon drive smpai trlelap2 siak..suami best kan..bangun tido..duduk..tros bedal..kita mencanak kt dapor siapkan makanan..hahaha..apapon tuh dh jadik tanggungjawab yg wajib utk kita kan :)

    ReplyDelete
  2. habis puasa ni je tgk riena kurus melampai! hahahahahahhaha! sabar riena, dugaan berumah tangga..pahal banyak wooo!

    ReplyDelete