Saturday, August 8, 2009

Gigi Harith da tumbuh! yeay...

Alhamdulillah, aku makin gembira melihat perkembangan anak aku... sekejap masa berlalu.. tau2 je anak aku da 7 bulan lebih lagi beberapa hari je die nak masuk 8 bulan...

Kadang2 mcm aku tak caya plak anak aku begitu cepat membesar. seronok bile aku tengok depan mata harith membesar dengan perubahan bulan. Dulu die baru pandai nk gelak2, lepas tu pandai pegang botol susu, then pandai bergolek tapi tak pandai meniarap, pehtu dah pandai membebel cube nak nyebut perkataan even aku tak paham sepatah pun.. tp aku amat menyukainya. Dia cuba nak menyebut perkataan 'Mak' and 'Nenek' even tak clear tp skali die sebut seolah aku memahaminye.

And Now, dia da tumbuh gigi plak. Aku realize gigi die da tumbuh bile aku cube beri dia makan biskut lembut utk baby tu... aku cube beri die minum air gune gelas pegang then aku terasa ada benda keras kat gusi die... aku basuh tangan aku then aku cube beri jari aku utk merasai sesuatu keras pada gusi die.. bile die cube gigit.. aku terasa ada menda kecik keras pada gusi die... aku cuba agah die supaya die ketawa... skali aku agah die punye ketawa menyeringai nampak seluruh gusinya.. dan aku terkejut tgk gigi die dah tumbuh!! dengan perasaan gembira aku sbb anak aku da tumbuh gigi yeay!... aku ckp pada die "harith da tumbuh gigi laaa..." die seolah paham apa yg aku kata... die membalas senyum pada aku... dalam hati aku.."aduh indah betul ciptaan tuhan syukur padamu kerana kau lah yang mencipta harith mikhail dengan sihat sempurna tanpa cacat cela... amin"

Dengan pantas aku mencapai telefon bimbit utk beritahu hubby aku berita gembira ttg harith.. tp syg aku hubungi die tak angkat telefon plak. Tapi dalam beberapa minit, hubby aku call aku semula bertanyakan kenapa... dengan hati aku yg gembira... aku beritahu "bang, harith da tumbuh gigi laaa..." dengan perasaan kami yang gembira... kami ketawa bersama kerana happy melihat perkembangan anak kesayangan kami yang makin membesar... selepas ini apa plak Harith Mikhail punye perkembangan... adakah die akan cube belaja berjalan..? hehe...

4 comments:

  1. hehe best je kan dh jadi parents ni.sy baca pn mcm indah je perasaan tu chewah haha.lepas ni sy plak ikut langkah kak riena. kawen,ada suami, ada baby..bestnya :)

    ReplyDelete
  2. bestnyee rienaaa!! sronok kan dpt melihat prkembangan harith dr semasa ke semasa...rasa cam teruja jek...baik-baik harith dah ada gigi tuh..silap2 leh kene geget ko ngan tiong kekeke

    ReplyDelete
  3. i nk buatkan die baju grindcore satu nnti.size kecik.nk order kat amir.eheheh

    ReplyDelete
  4. perghhhh carelah anak buah aku dah ader gigi...nanti gigi susu dier dah tercabut campak kat bumbung embrace hall.....baru selalu dier perform nanti kat sini...hehehehhe

    ReplyDelete