Thursday, April 21, 2011

sometime..i miss my job!

Aku tak tahu kenapa tiba2 rasa aku mula merindui zaman2 kerja aku waktu dulu. Adakah aku masih belom bersedia untuk Hands Down...?? maybe hanya pada mulut aku aje...tapi dalam hati aku masih merinduinya.

Kadang2 aku terbaca status2 kawan aku yg memulakan pekerjaannya selepas give birth, dia dapat kerja same position yang aku penah buat kerja2 suatu ketika dulu. Terasa terfikir sejenak, betapa Losernya aku hanya mulut ini untuk pretend yang aku mmg dah takmo ambil tau pasal kerja. Tapi ternyata, aku tak bole hide it. Oh god, adakah masih ada pintu rezeki utk aku jika aku kembali menjawat jawatan aku suatu ketika dulu?

Bila aku melihat keadaan family aku, ya.. aku masih di perlukan utk membantu laki aku. Walaupun dia sudah bergaji besar. Tapi, mampukah dia utk menyara aku dan anak aku utk menyara makan minum kami? pakaian kami? keperluan kami? Kadang2 ingin merasa juga duit sendiri utk menyimpan dan membantu dia. Tapi apakah daya aku? Aku masih tak mampu.

Aku akui, aku mempunyai pengalaman yang bertahun2 banyaknya. Tidak mustahil jika aku memohonnya, insyaallah masih ada peluang itu. Tapi aku sendiri yang tak bersedia utk mengambil peluang itu. Aku pikir diri aku ni belom cukup perfect utk memegang jawatan dan gaji yang besar. Aku bukan la seorang yang perfect. Haihhh....

Ya!, aku akui.. aku merindui kerja2 ku.. maybe itulah passion aku since aku sekolah lagi. Malah aku tak mampu utk menerima kerja2 lain kerana aku sudah kuncikan minda aku utk focus pada Graphic... aku dulu adalah seorang Graphic Designer cum DTP Artist. Katakan sahaja Photoshop? Illustrator? In design? semua berada dalam skill aku. Bukan nak bangga tapi itulah pengalaman bertahun2 aku masih mampu ingat semua walaupun sudah 2 dekad aku meninggalkan jawatan itu. 

Even aku cuba utk menjadi seorang kerani? akauntan? Admin? semua itu aku tak mampu... aku bukan yang terbaik!...

Jadi...? Apa yang harus aku mampu lakukan? .... hurrrmmm?...

3 comments:

  1. roza aku pon ....sedih la aku nak kerja grafik .. tapi ...

    ReplyDelete
  2. tetiba aku lak yg sedih ni .. ko ni saje je buat aku tacing ..

    ReplyDelete
  3. hehehe.. sapa suh tacingggg weh...

    aku ckp yg benar.. kalu ko rindu ko try la apply keje graphic weh...

    ReplyDelete